2011-06-15

Sommarplågor

Varje försommar brukar man i tidningarna spekulera om vilken låt som blir årets "sommarplåga". I år tippades låten Om sanningen ska fram, med Eric Amarillo. Jag tror inte riktigt på den som sommarplåga, men det visar ju sig nån gång i höst vilken det blev. Förra sommarens mest spelade låt hos mig blev en dansk låt; Natteravn, med Rasmus Seebach.


Den kom liksom smygande på mig förra sommaren, för jag hörde den på någon lokal Stockholmsstation i bilradion, och sedan fortsatte den i mitt huvud, och efter det hörde jag den även på vanliga rikstäckande radiokanaler. Både jag och barnen gillade den. Senare fick jag veta att Rasmus Seebachs pappa var den Tommy Seebach som jag lyssnat på som barn, sedan jag hört hans bidrag till Eurovision Song Contest 1979, Disco Tango. Många minnen blir det, och visst saknar vi Tommy Seebach, som gick bort redan 2003.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar