2011-05-26

När jag blir melankolisk...

Jag blir melankolisk ibland. Då tänker jag på minnen från förr, och lyssnar på lugna, mjuka, milda sånger, och vill helst att det ska regna utanför, så jag bara får krypa ihop någonstans i en soffa eller säng eller fåtölj, med mig själv och musiken. Så kände jag mig nu ikväll, och jag hittade tillbaka till Spotify, som jag nästan glömt ett tag efter att ha botaniserat på Youtube och Grooveshark. På Spotify hittade jag en lugn och stilla låtsamling som heter I Love You More som är mysig och lagom melankolisk. Men att hitta samlingen var bara en sak som hände i en hel rad händelser. Imorse vaknade jag av en låt på radio, som jag tyckte var härlig. En tjej sjöng, och den innehöll lite fiolspel också, lite typ Alexander Rybak fast en tjej. När låten var slut, sa de att den hette Love You More Than Icecream, och det var den låten jag letade efter på Spotify när jag hittade detta samlingsalbum. Jag hittade låten More than Icecream på Spotify också, med Roma Waterman, men det var inte den låten jag hörde i morse. De måste ha sagt fel titel. Den letar jag fortfarande efter.
Hur som helst, på albumet jag hittade på Spotify, fanns en låt som gjorde mig gladare och mindre melankolisk. Den heter Hinahanap-hanap kita och jag hade aldrig hört den förut. Härlig låt som gjorde mig glad trots att jag inte förstod ett ord. Jag hittade den på Youtube i flera versioner, och den verkar vara från en film, som så många andra bra sånger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar