2011-05-09

Nostalgi

Igår kväll hamnade jag av en slump på Youtube. Jag känner naturligtvis väl till denna fantastiska samlingsplats för alla möjliga (och omöjliga) sorters filmer, klipp, bilder, musik, instruktioner och liknande, men jag är ingen flitig besökare där. Därför kändes det lite speciellt när jag kom dit efter en sökning på en låttitel.
Låten jag sökte efter heter Through the Eye of a Needle, och jag minns den från en LP med Cliff Richard, som pappa hade hemma i skivsamlingen. Jag älskade den låten, men har inte lyckats få tag i den själv. Igår hade jag den i huvudet, och beslöt mig för att söka efter den på Internet.
Jag hittade den på Youtube. Inte med Cliff, men med någon som sjöng den på nästan samma sätt.


Då slog nostalgin ut i full blom! Från den videon gick jag vidare och sökte på en massa annat jag saknat eller nästan glömt. När jag plötsligt återfann en massa gamla godbitar, dök jag också på en hel del för mig nya godbitar. Det var verkligen Hittegott alltihop igår kväll, och jag bestämde mig för att på något sätt samla ihop godbitar i min egen lilla godispåse - den här Bloggen - och kalla det för Hittegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar