2011-05-30

Nya influenser

Jag tror att man lätt fastnar i gamla mönster när det gäller tycke och smak, men jag försöker lära mig att bredda min smak, främst genom att lyssna på vad mina barn tycker om. Det är både intressant och lärorikt. När min son gratulerade mig på morsdag igår, spelade han en låt med en av sina favoriter, nämligen Kanye West, som sjöng en hyllning till sin mamma. Låten gjordes medan hon levde, men den har blivit  uppmärksammad igen sedan hon dog så tragiskt i samband med en skönhetsoperation.


Jag kontrade med att spela upp 2Pacs låt till sin mamma, som jag menar är snäppet bättre, och min son höll med, för 2Pac var i en klass för sig inom hiphopgenren, som jag tidigare inte alls lyssnade på, men som faktiskt har en hel del som jag numera kan tycka är riktigt bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar